A história da disciplina de Matemática - Abordagem teóricas, fontes e estudos (contributos para um campo de pesquisa)

Authors

  • Joaquim Pintassilgo Centro de Investigação em Educação Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, Portugal https://orcid.org/0000-0001-7685-7367
  • Anabela Teixeira Escola Secundária de Camões, Lisboa, Portugal
  • Isabel Cristina Dias Escola Secundária/3 José Cardoso Pires, Santo António dos Cavaleiros, Portugal

DOI:

https://doi.org/10.48489/quadrante.22827

Keywords:

history of the school subjects, school mathematics, sources

Abstract

This article situates in the field of the history of the school subjects and intends to present some of the most relevant theoretical contributes to the research in the field, concerning, in particular, the history of school mathematics. The text also intends to describe the main documental sources that can be used in this context and to contribute, in dialog with similar texts, to a review of the existing investigation.

Published

2008-06-30

How to Cite

Pintassilgo, J., Teixeira, A., & Dias, I. C. (2008). A história da disciplina de Matemática - Abordagem teóricas, fontes e estudos (contributos para um campo de pesquisa) . Quadrante, 17(1), 5–26. https://doi.org/10.48489/quadrante.22827

Issue

Section

Articles