Remembering Henrique Guimarães’ involvement in the genesis of Quadrante
DOI:
https://doi.org/10.48489/quadrante.29107References
Furinghetti, F., Matos, J. M., & Menghini, M. (2013). From mathematics and education, to mathematics education. In A. B. M. Clements, C. Keitel, J. Kilpatrick, & F. Leung (Ed.), Third International Handbook of Mathematics Education (pp. 273–302). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-4684-2_9
Matos, J. M. (1993). Editorial. Quadrante, 2(1), 1. https://doi.org/10.48489/quadrante.22636
Ponte, J. P. (1986). Investigação, dinamização pedagógica e formação de professores — três tarefas para a renovação da educação matemática. ProfMat, Revista Teórica e de Investigação em Educação Matemática, 2, 15–45. APM.
Ponte, J. P. (1993). A Educação Matemática em Portugal: Os primeiros passos de uma comunidade de investigação. Quadrante, 2(2), 95–125. https://doi.org/10.48489/quadrante.22639
Santos, D. (1958). Formação de professores. Palestra, Revista de Pedagogia e Cultura, 2, 112–126.
SEM-SPCE (Coord.). (1993). Relatório de Actividades de 1993 da Secção de Educação e Matemática da Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação. SPCE.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) belongs to Quadrante. Nevertheless, we encourage articles to be published in institutional or personal repositories as long as their original publication in Quadrante is identified and a link to the journal's website is included.