Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Articles in Press
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  • Announcements
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 2 (1996)

Vol. 5 No. 2 (1996)

Aspectos sociais e culturais da aprendizagem da Matemática

Published: 1996-12-30

Editorial

  • Editorial

    João Filipe Matos
    3-6
    • PDF (Português (Portugal))

Articles

  • Contextos sócio-culturais e aprendizagem matemática pelas crianças

    Guida de Abreu
    7-21
    • PDF (Português (Portugal))
  • Artefactos culturais na aprendizagem escolar da Matemática

    Madalena Pinto dos Santos
    23-59
    • PDF (Português (Portugal))
  • Social factors in the assessment of mathematics: Students, teachers schools and political institutions

    Leo Rogers
    61-74
    • PDF
  • Mathematical conversations with Dja

    Darlinda Moreira
    75-103
    • PDF
  • Etnomatemática e Educação Matemática: Uma panorâmica geral

    Paulus Gerdes
    105-138
    • PDF (Português (Portugal))

Republicação

  • Aprender Matemática como uma actividade revolucionária

    Stephen Lerman
    139-148
    • PDF (Português (Portugal))

Bibliografia anotada

  • Bibliografia anotada

    João Filipe Matos, Madalena Pinto dos Santos
    149-153
    • PDF (Português (Portugal))

Language

  • English
  • Português (Portugal)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Make a Submission

Make a Submission

l

Indexing and databases

Latindex

Index Copernicus

Sherpa Romeo

 

 

Quadrante is published by APM - Associação de Professores de Matemática, Portugal
ISSN: 2183-2838 (Online) 

The print version was discontinued in 2019.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.