Two complementary purposes of Quadrante: breadth and depth
DOI:
https://doi.org/10.48489/quadrante.36898References
Andrade-Molina, M., Montecino, A.,& Aguilar, M.S. (2020). Beyond quality metrics: Defying journal rankings as the philosopher’s stone of mathematics education research. Educational Studies in Mathematics, 103, 359-374. https://doi.org/10.1007/s10649-020-09932-9
Coirini Carreras, A., & Villarreal, M. E. (2024). Integración de tecnologías en la Primera Práctica Docente: El caso de una futura profesora de matemática. Quadrante, 33(1), 164–186. https://doi.org/10.48489/quadrante.29721
Correa, J., Cruz, M. S., & Spinillo, A. G. (2024). O conhecimento intuitivo de crianças sobre o conceito de medida. Quadrante, 33(1), 7–22. https://doi.org/10.48489/quadrante.32674
Hartmann, A. L., Baroni, A. K. ., Domingos, A. ., & Maltempi, M. (2024). A Educação Financeira no Brasil e em Portugal: Percursos e reflexões sobre as propostas voltadas à Educação Básica e Secundária. Quadrante, 33(1), 112–132. https://doi.org/10.48489/quadrante.35191
Martins, L. G., & Martinho, M. H. (2024). How do students communicate in writing and which difficulties do they have in solving a mathematical problem?. Quadrante, 33(1), 47–71. https://doi.org/10.48489/quadrante.33950
Oliveira, H., Ferreira, R. T., & Jacinto, H. (2019). “Todo o mundo é composto de mudança”: uma nova etapa no percurso da Quadrante. Quadrante, 28(1), 1-5. https://doi.org/10.48489/quadrante.22972
Oliveira, H., Ferreira, R. T., & Jacinto, H. (2022). Quadrante: 30 anos a celebrar a diversidade da investigação em educação matemática. Quadrante, 31(1), 1-6. https://doi.org/10.48489/quadrante.27563
Quadros, V. & Carreira, S. (2024). A aprendizagem profissional sobre pensamento algébrico nos anos iniciais em uma comunidade de prática. Quadrante, 33(1), 133–163. https://doi.org/10.48489/quadrante.35230
Santos, J., Oliveira, N., & Santos, M. (2024). Aprendizagem de limites e continuidade em funções de uma variável real: um olhar para os obstáculos epistemológicos. Quadrante, 33(1), 72–96. https://doi.org/10.48489/quadrante.33083
Serra, N., Dias, R., Almouloud, S., & Nunes, J. (2024). A influência da Didática da Matemática em teses e dissertações brasileiras envolvendo os números fracionários (2010–2023). Quadrante, 33(1), 23–46. https://doi.org/10.48489/quadrante.27761
Silva, C. (2024). O conceito de derivada no Compêndio de Álgebra de José Sebastião e Silva e José da Silva Paulo. Quadrante, 33(1), 97–111. https://doi.org/10.48489/quadrante.32834
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) belongs to Quadrante. Nevertheless, we encourage articles to be published in institutional or personal repositories as long as their original publication in Quadrante is identified and a link to the journal's website is included.