Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Articles in Press
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  • Announcements
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 2 (1993)

Vol. 2 No. 2 (1993)

Published: 1993-12-30

Opening note

  • Nota de Abertura

    Ana Paula Mourão
    3-7
    • PDF (Português)

Articles

  • Um olhar para o espelho. Emergência de um campo de reflexão teórica sobre Educação Matemática

    Ana Maria Boavida, José Manuel Matos
    7-17
    • PDF (Português)
  • Teoria da Educação Matemática (TEM): Uma introdução

    Hans-George Steiner
    19-34
    • PDF (Português)
  • Préambule

    Michèle Artigue, Régine Douady
    35-39
    • PDF (Français)
  • A Didáctica da Matemática em França

    Michèle Artigue, Régine Douady
    41-67
    • PDF (Português)
  • La metáfora ecológica en el estudio de la noosfera matemática

    Juan D. Godino
    69-79
    • PDF (Español)
  • Educação Matemática, ciência ou não? Uma reflexão no contexto da História e Filosofia da Ciência

    Eduardo Sebastiani Ferreira
    81-88
    • PDF (Português)
  • What is research in mathematics education, and what are its results?

    Anna Sierpinska, Jeremy Kilpatrick, Nicolas Balacheff, A. Geoffrey Howson, Anna Sfard, Heinz Steinbring
    89-94
    • PDF
  • A Educação Matemática em Portugal: Os primeiros passos de uma comunidade de investigação

    João Pedro Ponte
    95-125
    • PDF (Português)
  • Bibliografia sobre Teoria de Educação Matemática

    Mário Ceia
    127-130
    • PDF (Português)

Language

  • English
  • Português

Indexing and databases

Latindex

Index Copernicus

Sherpa Romeo

 

 

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Make a Submission

Make a Submission

Quadrante is published by APM - Associação de Professores de Matemática, Portugal
ISSN: 2183-2838 (Online) 

The print version was discontinued in 2019.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.