Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Articles in Press
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  • Announcements
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 4 No. 1 (1995)

Vol. 4 No. 1 (1995)

Published: 1995-06-30

Editorial

  • Explorando relações entre cognição e cultura na Educação Matemática

    José Manuel Matos
    1-6
    • PDF (Português)

Articles

  • Sistema de signos e aprendizagem conceptual

    Terezinha Nunes
    7-24
    • PDF (Português)
  • A teoria das representações sociais e a cognição matemática

    Guida de Abreu
    25-41
    • PDF (Português)
  • Participação dos estudantes portugueses de 9 e de 13 anos de idade no "Second International Assessment of Educational Progress" - Matemática

    Glória Ramalho
    43-65
    • PDF (Português)
  • Students alternative frameworks about the notion of limit

    Eduarda Moura
    67-82
    • PDF

Artigo Selecionado

  • O movimento construcionista social na Psicologia moderna

    Kenneth J. Gergen
    83-102
    • PDF (Português)

Language

  • English
  • Português

Indexing and databases

Latindex

Index Copernicus

Sherpa Romeo

 

 

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Make a Submission

Make a Submission

Quadrante is published by APM - Associação de Professores de Matemática, Portugal
ISSN: 2183-2838 (Online) 

The print version was discontinued in 2019.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.