Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Articles in Press
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Announcements
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 2 (2011)
Vol. 20 No. 2 (2011)
Published:
2011-12-30
Editorial
Editorial
Henrique Manuel Guimarães
5-6
PDF (Português)
Articles
Processos cognitivos e resolução de problemas em alunos com elevado raciocínio numérico: diferenças entre alunos de maior e menos rendimento escolar
António Almeida, Leandro Almeida
7-16
PDF (Português)
O significado das representações da função afim para alunos do 8.º ano de escolaridade
Sónia Pais, Manuel Saraiva
17-55
PDF (Português)
Desenvolvimento curricular em Matemática no Brasil: trajetórias e desafios
Célia Pires, Marco Antonio Silva
57-80
PDF (Português)
A evolução curricular da Matemática em Portugal (1882-1974)
Maria João Mogarro, Helena Palma
81-107
PDF (Português)
Les questions de développement curriculaire à travers un exemple: l'enseigment de l'analyse en France au lycée depuis le debut du XXème siècle (Republicação)
Michèle Artigue
109-131
PDF (Français)
Nota do Diretor
Nota do Director
Henrique Manuel Guimarães
3-4
PDF (Português)
Language
English
Português
Indexing and databases
Index Copernicus
Sherpa Romeo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission
Make a Submission