Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Articles in Press
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  • Announcements
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 20 No. 2 (2011)

Vol. 20 No. 2 (2011)

Published: 2011-12-30

Editorial

  • Editorial

    Henrique Manuel Guimarães
    5-6
    • PDF (Português)

Articles

  • Processos cognitivos e resolução de problemas em alunos com elevado raciocínio numérico: diferenças entre alunos de maior e menos rendimento escolar

    António Almeida, Leandro Almeida
    7-16
    • PDF (Português)
  • O significado das representações da função afim para alunos do 8.º ano de escolaridade

    Sónia Pais, Manuel Saraiva
    17-55
    • PDF (Português)
  • Desenvolvimento curricular em Matemática no Brasil: trajetórias e desafios

    Célia Pires, Marco Antonio Silva
    57-80
    • PDF (Português)
  • A evolução curricular da Matemática em Portugal (1882-1974)

    Maria João Mogarro, Helena Palma
    81-107
    • PDF (Português)
  • Les questions de développement curriculaire à travers un exemple: l'enseigment de l'analyse en France au lycée depuis le debut du XXème siècle (Republicação)

    Michèle Artigue
    109-131
    • PDF (Français)

Nota do Diretor

  • Nota do Director

    Henrique Manuel Guimarães
    3-4
    • PDF (Português)

Language

  • English
  • Português

Indexing and databases

Latindex

Index Copernicus

Sherpa Romeo

 

 

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Make a Submission

Make a Submission

Quadrante is published by APM - Associação de Professores de Matemática, Portugal
ISSN: 2183-2838 (Online) 

The print version was discontinued in 2019.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.