Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Articles in Press
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  • Announcements
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 23 No. 1 (2014)

Vol. 23 No. 1 (2014)

Published: 2014-06-30

Editorial

  • Editorial

    Fátima Mendes
    1-2
    • PDF (Português (Portugal))

Articles

  • A importância das tarefas de investigação, da resolução de problemas e dos materiais manipuláveis no ensino e aprendizagem de perímetro, área e volume no 5.º ano de escolaridade

    Daniela Mascarenhas, João Maia, Tomás Sola Martinez, Francisco Hinojo Lucena
    3-28
    • PDF (Português (Portugal))
  • A Reforma Curricular da Matemática Moderna no Ensino Primário: um estudo entre escolas

    Joseane Arruda, Cláudia Flores, José Manuel Matos
    29-42
    • PDF (Português (Portugal))
  • Performance on conditional probability and joint probability of prospective elementary school teachers

    José António Fernandes, Carmen Batanero, Paulo Correia, María M. Gea
    43-62
    • PDF (Português (Portugal))
  • Revisiting understanding in mathematics

    Jesús Gallardo Romero, José Luis González Marí, Verónica Aurora Quintanilla Batallanos
    63-78
    • PDF
  • Manuais Pedagógicos do Brasil e de Portugal: um estudo da Matemática Moderna nas séries iniciais

    Rosimeire Borges, Aparecida Duarte, Tânia Maria Campos
    79-98
    • PDF (Português (Portugal))
  • O desenvolvimento da argumentação matemática no estudo das funções racionais

    Maria da Graça Magalhães, Maria Helena Martinho
    99-132
    • PDF (Português (Portugal))

Language

  • English
  • Português (Portugal)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Make a Submission

Make a Submission

l

Indexing and databases

Latindex

Index Copernicus

Sherpa Romeo

 

 

Quadrante is published by APM - Associação de Professores de Matemática, Portugal
ISSN: 2183-2838 (Online) 

The print version was discontinued in 2019.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.