Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Articles in Press
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Announcements
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 1 (2014)
Vol. 23 No. 1 (2014)
Published:
2014-06-30
Editorial
Editorial
Fátima Mendes
1-2
PDF (Português (Portugal))
Articles
A importância das tarefas de investigação, da resolução de problemas e dos materiais manipuláveis no ensino e aprendizagem de perímetro, área e volume no 5.º ano de escolaridade
Daniela Mascarenhas, João Maia, Tomás Sola Martinez, Francisco Hinojo Lucena
3-28
PDF (Português (Portugal))
A Reforma Curricular da Matemática Moderna no Ensino Primário: um estudo entre escolas
Joseane Arruda, Cláudia Flores, José Manuel Matos
29-42
PDF (Português (Portugal))
Performance on conditional probability and joint probability of prospective elementary school teachers
José António Fernandes, Carmen Batanero, Paulo Correia, María M. Gea
43-62
PDF (Português (Portugal))
Revisiting understanding in mathematics
Jesús Gallardo Romero, José Luis González Marí, Verónica Aurora Quintanilla Batallanos
63-78
PDF
Manuais Pedagógicos do Brasil e de Portugal: um estudo da Matemática Moderna nas séries iniciais
Rosimeire Borges, Aparecida Duarte, Tânia Maria Campos
79-98
PDF (Português (Portugal))
O desenvolvimento da argumentação matemática no estudo das funções racionais
Maria da Graça Magalhães, Maria Helena Martinho
99-132
PDF (Português (Portugal))
Language
English
Português (Portugal)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission
Make a Submission
l
Indexing and databases
Index Copernicus
Sherpa Romeo