Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Articles in Press
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  • Announcements
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 13 No. 2 (2004)

Vol. 13 No. 2 (2004)

Published: 2004-12-30

Editorial

  • Editorial

    Henrique Manuel Guimarães, Darlinda Moreira, Hélia Oliveira
    1-2
    • PDF (Português)

Articles

  • Resolvendo adição de fracções através do simbolismo matemático e através de âncoras

    Maria Soraia Cruz, Alina Spinillo
    3-29
    • PDF (Português)
  • Développement d´ingénieries de formation des enseignants pour líntégration de logiciels de géométrie dynamique

    Teresa Assude, Brigitte Grugeon
    31-50
    • PDF (Français)
  • Práticas profissionais dos professores de Matemática

    João Pedro Ponte, Lurdes Serrazina
    51-74
    • PDF (Português)
  • Desafios da Complexidade: Novas tendências de reconceptualização curricular

    Idália Sá-Chaves
    75-86
    • PDF (Português)

Recensão

  • O professor e o desenvolvimento curricular

    Adair Nacarato
    87-93
    • PDF (Português)
  • A Fidelidade à Origem. O desenvolvimento de uma professora de Matemática

    Maria Cabral
    95-101
    • PDF (Português)

Language

  • English
  • Português

Indexing and databases

Latindex

Index Copernicus

Sherpa Romeo

 

 

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Make a Submission

Make a Submission

Quadrante is published by APM - Associação de Professores de Matemática, Portugal
ISSN: 2183-2838 (Online) 

The print version was discontinued in 2019.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.