Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Articles in Press
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  • Announcements
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 22 No. 1 (2013)

Vol. 22 No. 1 (2013)

Published: 2013-06-30

Editorial

  • O pensamento curricular de Paulo Abrantes: que caminhos para ‘hoje’?

    Joana Brocardo, Fátima Mendes, Helena Martinho
    1-4
    • PDF (Português)

Articles

  • El Sistema Métrico Decimal en España: Un Estudio Histórico de los Textos de Gabriel Ciscar y José Mariano Vallejo

    Miguel Picado, Luís Rico
    5-28
    • PDF (Español)
  • As dificuldades de aprendizagem das expressões algébricas por uma aluna discalcúlica

    Corália Pimenta, Manuel Joaquim Saraiva
    29-52
    • PDF (Português)
  • O Cálculo Mental na Resolução de Problemas de Subtração

    Cristina Morais, Lurdes Serrazina
    53-76
    • PDF (Português)
  • Estratégias usadas por alunos do 7.º ano de escolaridade na exploração de padrões

    Manuel Pereira
    77-106
    • PDF (Português)
  • As dificuldades dos alunos quando trabalham com tarefas de exploração e investigação

    Maria Gorete Branco
    107-132
    • PDF (Português)
  • A evolução dos procedimentos usados pelos alunos: contributo de uma experiência de ensino centrada na multiplicação

    Fátima Mendes, Joana Brocardo, ´Hélia Oliveira
    133-162
    • PDF (Português)

Language

  • English
  • Português

Indexing and databases

Latindex

Index Copernicus

Sherpa Romeo

 

 

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Make a Submission

Make a Submission

Quadrante is published by APM - Associação de Professores de Matemática, Portugal
ISSN: 2183-2838 (Online) 

The print version was discontinued in 2019.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.