Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Articles in Press
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Announcements
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 1 (2007)
Vol. 16 No. 1 (2007)
Ensino da Álgebra
Published:
2007-06-30
Editorial
Editorial
Ana Maria Boavida, Fátima Alonso Guimarães
1-4
PDF (Português (Portugal))
Articles
Developing algebraic reasoning: The role of sequenced tasks and teacher question from the primary to the early secondary school levels
Carolyn Kieran
5-26
PDF
A exploração de problemas de padrão: um contributo para o desenvolvimento do pensamento algébrico
Dina Alvarenga, Isabel Vale
27-56
PDF (Português (Portugal))
Approaching Early Algebra: Teachers' educational processes and classroom experiences
Annalisa Cusi, Nicolina A. Malara
57-80
PDF
Proporcionalidade directa como função: da perfeição à realidade a bordo de um robot
Rui Oliveira, Elsa Fernandes, Eduardo Fermé
81-110
PDF (Português (Portugal))
Equações do 2.º grau do fim do século XIX ao início do século XXI: Uma análise de sete manuais escolares
João Pedro da Ponte, Carmen Salvado, Ana Fraga, Teresa Santos, Elisa Mosquito
111-146
PDF (Português (Portugal))
Da colinearidade no ensino secundário à dependência linear no ensino superior: Que descontinuidades?
Cecília Costa, Paula Catarino
147-162
PDF (Português (Portugal))
Language
English
Português (Portugal)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission
Make a Submission
I
Indexing and databases
Index Copernicus
Sherpa Romeo