Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Articles in Press
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  • Announcements
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 16 No. 1 (2007)

Vol. 16 No. 1 (2007)

Ensino da Álgebra

Published: 2007-06-30

Editorial

  • Editorial

    Ana Maria Boavida, Fátima Alonso Guimarães
    1-4
    • PDF (Português (Portugal))

Articles

  • Developing algebraic reasoning: The role of sequenced tasks and teacher question from the primary to the early secondary school levels

    Carolyn Kieran
    5-26
    • PDF
  • A exploração de problemas de padrão: um contributo para o desenvolvimento do pensamento algébrico

    Dina Alvarenga, Isabel Vale
    27-56
    • PDF (Português (Portugal))
  • Approaching Early Algebra: Teachers' educational processes and classroom experiences

    Annalisa Cusi, Nicolina A. Malara
    57-80
    • PDF
  • Proporcionalidade directa como função: da perfeição à realidade a bordo de um robot

    Rui Oliveira, Elsa Fernandes, Eduardo Fermé
    81-110
    • PDF (Português (Portugal))
  • Equações do 2.º grau do fim do século XIX ao início do século XXI: Uma análise de sete manuais escolares

    João Pedro da Ponte, Carmen Salvado, Ana Fraga, Teresa Santos, Elisa Mosquito
    111-146
    • PDF (Português (Portugal))
  • Da colinearidade no ensino secundário à dependência linear no ensino superior: Que descontinuidades?

    Cecília Costa, Paula Catarino
    147-162
    • PDF (Português (Portugal))

Language

  • English
  • Português (Portugal)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Make a Submission

Make a Submission

l

Indexing and databases

Latindex

Index Copernicus

Sherpa Romeo

 

 

Quadrante is published by APM - Associação de Professores de Matemática, Portugal
ISSN: 2183-2838 (Online) 

The print version was discontinued in 2019.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.